Onderzoek & strategie

Wil je aan de slag met (online) content, social media of online advertising, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Daar kan ik je bij helpen!

Het opzetten van een succesvolle communicatiestrategie is niet altijd makkelijk en vereist vaak wat voorbereidend onderzoek. Wie is je doelgroep? Wat is je boodschap? Hoe creëer je de beste uiting en waar moet je die vervolgens kwijt? Om een effectieve strategie op te zetten zijn de antwoorden op deze vragen erg belangrijk.

Vanuit mijn academische basis kijk ik serieus naar deze vragen en doe ik zorgvuldig en compleet onderzoek naar jouw organisatie, doelgroep en marktomgeving. Ik kijk naar jouw wensen, behoeften en doelen voor de toekomst. Op basis van deze gegevens ontwikkelen we samen een marketing/communicatiestrategie die realistisch en effectief is voor jouw organisatie.

Voorbeeldstappen in onderzoek en strategiebepaling:

  • Doelgroepbepaling: wie is je doelgroep en waar/hoe kun je ze bereiken? Het is belangrijk om een goed beeld te hebben van je ideale doelgroep en hoe je klant van ze kunt maken.
  • Marktonderzoek: wie zijn je concurrenten en hoe binden zij klanten aan zich? Door goed zicht te hebben op je marktomgeving kun je beter inspelen op kansen en ontwikkelingen.
  • Doelenanalyse: wat zijn de doelen van je organisatie, wat wil je bereiken met je strategie? We kijken samen naar wat jij wil bereiken en hoe we die doelen concreet kunnen maken.
  • Strategiebepaling: hoe ga je je doelen bereiken? Hierbij hoort planning, middelenbepaling en budget.

TL;DR: Ik kan je helpen met het bepalen van je communicatiestrategie. Wil je opties bespreken? Neem contact met me op!